Wat is een goede CTR in Adwords

Wat is een goede CTR in Adwords?


CTR is de afkorting van ‘click-through-rate’, deze kan de adverteerder veel vertellen over de efficiëntie van de reclamecampagne via Google Adwords. Wat is een goede CTR in Adwords? Dat is een vraag die een google adwords expert al snel krijgt bij het starten van een nieuwe samenwerking. Dit is echter een nogal ambitieuze vraag. Om de ideale klikfrequentie van een advertentie te bepalen, moet er met meerdere zaken rekening worden gehouden. Je kunt geen gemiddelde frequentie stellen. Een richtlijn formuleren over alle verschillende sectoren en kanalen heen is ontzettend lastig. Het hangt dan ook helemaal van de advertentie, speler en de sector af. Ondanks dat deze vraag moeilijk te beantwoorden is, proberen we in dit artikel toch een zo duidelijk mogelijk antwoord te formuleren.

De gemiddelde klikfrequentie

Het Amerikaanse bedrijf Wordstream doet ieder jaar onderzoek naar de klikfrequentie van efficiënte advertenties op Google Adwords. Daaruit volgde een gemiddelde van circa 2%. Dit wordt dan ook wereldwijd als algemene richtlijn beschouwd. Hierbij moet je uiteraard wel bedenken dat het een algemene richtlijn is. In sommige gevallen en sommige sectors is een doorklik van 2% niet voldoende. Een professionele online marketeer die zich heeft gespecialiseerde in Google Adwords kan jou hiervoor bruikbare informatie geven. Neem bijvoorbeeld contact op met Adwords specialist GMU.online en onderzoek de mogelijkheden voor jouw situatie.

gemiddelde klikfrequentie

 

Hoe belangrijk is de gemiddelde CTR?

In onze samenleving spelen gemiddeldes een belangrijke rol. Of het nu gaat om de gemiddelde school- of sportprestaties, gemiddeld inkomen of het gemiddelde CTR. We zijn dol op gemiddeldes en hebben het idee dat we buiten de quotum vallen als we niet aan het gemiddelde cijfer voldoen. Wij geven de tip om het gemiddelde zoveel mogelijk te negeren. Natuurlijk is het belangrijk om te weten hoe efficiënt jouw advertentie in Adwords is. Dit betekent echter niet dat de advertentie helemaal niks waard is als de CTR afwijkt. Alleen een adwords specialist kan hier antwoord op geven. Ook uitschieters naar beneden of boven kunnen over een prima doorklik beschikken. Het gemiddelde zegt niet altijd wat. Laat je daarom niet altijd leiden door verhalen van anderen, maar bespreek met een vakman wat de beste klikfrequentie voor jouw advertentie is.

Bovendien is het belangrijk om te bedenken hoe een gemiddelde wordt vastgesteld. Achter deze gemiddeldes zie je natuurlijk altijd uitschieters. Als enkel grote bedrijven een klikfrequentie van maar liefst 5% hebben, dan zou het gemiddelde logischerwijs stijgen. Dit terwijl kleinere bedrijven met een CTR van gemiddeld 2% misschien net zo effectief zijn. Maar hoe belangrijk is de klikfrequentie? Simpel: Google Adwords werkt met een kost per klik betalingsmodel. Je betaalt enkel een vastgesteld tarief als er iemand op jouw advertentie klikt. Maar dan zou je toch zeggen dat er geen verband is tussen het tarief en de klikfrequentie? Dit is echter een onjuiste beredenering.

Jouw bedrijf wordt altijd gekeurd door Google. Hieruit volgt een kwaliteitsscore. Hoe hoger de kwaliteit, des te lager de prijs per klik. De kwaliteitsscore en daarmee ook de CTR is daardoor van essentieel belang voor de efficiëntie van je reclamecampagne. Hiermee kan je een hogere positie in Google bereiken, zonder hiervoor meer geld te betalen.
Ben jij benieuwd naar de goede CTR in Adwords voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met een specialist in Adwords. Hij kan jou meer vertellen over de verschillende online marketing formules, waardoor je precies weet welk gemiddelde voor jou telt.

marketingformules

 

Deze vind je misschien ook interessant

LEAVE A COMMENT

Like ons

Over ons

Hans

Hans

Ons doel is om de bezoeker zo veel mogelijk relevante content te geven waarbij hij of zij of zoek naar is. Wekelijks komen er nieuwe posts met nieuws of informatie

Artikel plaatsen?

Wilt u graag een artikel plaatsen dat relevant is aan deze website? Stuur dan een e-mail naar info@websitezaken.nl.