Waarom kan je linkbuilding beter uitbesteden?
Linkbuilding is een vak apart. Slechts weinig mensen beheersen deze expertise, ondanks dat de essentie daarvan niet zo complex is. In theorie zou iedereen zelf zijn of haar linkbuilding kunnen aanpakken. In de praktijk ligt dit toch heel anders. Ondanks dat linkbuilding zeker geen hogere wiskunde is en iedereen dit kan leren, is het wel verstandig om het over te laten aan vakmensen. Dat is dan ook logisch, want linkbuilding vraagt om enorm veel tijd. Die tijd heb je als ondernemer vaak niet. Zeker niet als je ook nog de essentie van linkbuilding onder de knie wilt krijgen. En tijd kost geld, dat weten we allemaal. Linkbuilding uitbesteden is voor een ondernemer daarom vaak goedkoper.
Wat is linkbuilding precies?
Linkbuilding behoort tot één van de meest effectieve methoden om hoger in Google te komen. In onze huidige samenleving speelt de digitale wereld een belangrijke rol. Dagelijks raadplegen we zoekmachines voor allerlei vragen. Of we nu een bepaald product of een specifieke dienst zoeken, Google is onze beste vriend. Dat geldt natuurlijk ook voor de gemiddelde consument. Als je als ondernemer een brede doelgroep wilt aanspreken, is het van essentieel belang dat je op een hoge positie in Google terecht komt. Mensen scrollen immers niet eindeloos door in de zoekresultaten, maar kiezen meestal voor de hits op de eerste pagina. Jij moet zorgen dat je daarbij komt te staan. Linkbuilding helpt je hierbij!
Bij linkbuilding ga je op zoek naar webpagina’s en blogs die kwalitatieve content voor jouw bedrijf kunnen schrijven. Vaak zetten zij een link op hun pagina naar jouw bedrijf en vergroot je zo de autoriteit van jouw webpagina. Hierbij is het wel belangrijk dat de content van hoge kwaliteit is en dat de website van waarde is. Hoe hoger de kwaliteit en relevantie van de website, hoe beter de autoriteit van jouw website zal worden.
Linkbuilding uitbesteden
Vaak zien we dat mensen nog steeds volgens de zogenaamde ‘AB-linkruil’ werken. Hierbij spreken ze met een andere ondernemer af dat hun webpagina’s naar elkaar zullen linken. In de hoop dat dit natuurlijk de autoriteit van hun eigen website vergroot. Dit lijkt echter juist averechts te werken. Google kan je zelfs afstraffen als deze erachter komt. Bovendien moet het aantal links naar jouw website langzaam opgebouwd worden. Als je van de een op de andere dag over heel veel links beschikt, ziet Google dit als fraude en straft hij je met een lagere positie binnen de zoekresultaten. De links moeten daarom op een natuurlijke wijze binnen kwalitatieve content verwerkt worden.
Bovenstaande is dan ook precies de reden waarom je linkbuilding moet uitbesteden. De professionals van SmartRanking beschikken over jarenlange expertise in dit vakgebied. Zij weten wat er wel mogelijk is en welke opties afgestraft worden. Zo kunnen zij een duidelijk en effectief plan opstellen om jouw website snel hoger in Google te krijgen. Hierdoor geniet jij van een luxepositie. Jij houdt je bezig met het doen en laten van het bedrijf, zij pakken de marketing aan!