Waar voldoet een goede advertentie aan?
Als bedrijf krijg je met een wijde diversiteit aan verschillende advertentiemogelijkheden te maken. Zo veel dat het lastig kan zijn om de juiste te kiezen. Toch is het maken van een goede advertentie een belangrijke stap voor elk bedrijf, aangezien je hiermee klanten bindt of juist wegjaagt. In deze blog geven we je vier eisen waar een goede advertentie aan voldoet. Lees snel verder!
1. Juiste platform
De belangrijkste keuze die je maakt op het gebied van je advertenties is het platform. Hierin is namelijk meer keuze mogelijk dan je vooraf had verwacht. Waar je vroeger alleen met de traditionele media als de krant, televisie en bushokjes te maken had, heeft de online wereld veel deuren geopend voor advertenties. Tegenwoordig adverteer je ook op Google, Bing, social media en in de vorm van een banner op vrijwel elke website. Onderzoek goed waar je doelgroep te vinden is, zodat jij ze optimaal kunt bereiken.
2. De strategie
Nadat je keuze is gemaakt, is het tijd om na te gaan denken over de strategie achter je advertenties. Dit zal voornamelijk voor online media gelden: je denkt na over welke zoekwoorden je gebruikt, welke social media kanalen je gebruikt en wat het budget is dat je hiervoor vrijmaakt. Deze zoekwoorden zijn gelukkig eenvoudig te achterhalen aan de hand van een zoekwoordenonderzoek: je websiteanalyses zullen deze gegevens ongetwijfeld bevatten.
3. Visueel of niet?
Bied jij een product aan wat inspirerend kan werken, dan is visueel adverteren waarschijnlijk een goede keuze. Maak jij deze keuze, dan is het goed om hier ook daadwerkelijk tijd in te investeren. Een visuele advertentie kan namelijk veel beter werken dan een tekstadvertentie, maar dan moet deze wel voorzien zijn van hoge kwaliteit. Zorg ervoor dat het product echt aanmoedigt tot aankoop, maar ook dat je visuele advertenties passen bij je huisstijl. Zo weten potentiële klanten direct waar ze terecht kunnen.
4. Tone of voice
De laatste eis aan een goede advertentie is de juiste tone-of-voice. Veel bedrijven denken dat dit enkel de keuze tussen “u” en “jij” is, maar in feite is het meer dan dit. Zo kan het slim zijn om gebruik te maken van jargon, zodat de klant weet dat jij gespecialiseerd bent in een bepaald gebied. Maar, het kan ook juist slim zijn om dit niet te doen, zodat je ook het publiek aanspreekt dat zich nog niet heel erg in het onderwerp verdiept heeft. Jouw doelstellingen zullen bepalen wat voor jou slim is om te doen!
5, Ads uitbesteden
Je weet nu waar een goede advertentie van voorzien moet zijn, maar hoe je dit realiseert is nog wat onduidelijk. Het antwoord: traffictoday.nl Ads! Dit marketingbureau weet als geen ander hoe een succesvolle advertentie in elkaar gezet moet worden. Kom in contact met ze en ervaar het zelf!